Followers

Monday 26 November 2012

MERAWAT KES MEROYAN




Seminggu sebelum Aidilfitri tempohari,saya berkesempatan merawat seorang surirumah yang mengalami gangguan selepas bersalin..Pesakit ini menjadi seakan-akan orang bodoh sehingga tidak boleh menguruskan diri sendiri seperti berak kencing dan sebagainya..Selama surirumah ini sakit,maka si suamilah yang menguruskan sendiri kehidupan isterinya setiap hari..

Dipendekkan cerita,semasa pesakit ini datang,beliau masih dalam keadaan tidak sedar dan murung,jadi saya tanpa melengahkan masa terus meruqyah pesakit selama 15min.Semasa sesi ruqyah dijalankan,pesakit memberontak dan cuba melarikan diri,tetapi saya terus meruqyah sambil sisuami memegang pesakit.

Selepas 10min rehat, saya menyambung kembali untuk sesi ruqyah kali kedua,dan selepas itu saya beri pesakit minum air madu ruqyah.Alhamdulillah pesakit sudah mulai sedar dan bercakap-cakap dengan suami kerana sebelum ini pesakit murung mendiamkan diri dan tidak mahu bercakap langsung dengan sesiapapun.

Saya menasihati suami supaya memasangkan cd ruqyah 3x sehari selama sebulan dirumah supaya pesakit kerap mendengar ayat-ayat al quran untuk kesembuhan maksimum serta minum air ruqyah sebanyak mungkin setiap hari.

Nasihat saya pada kaum ibu yang baru melahirkan anak,saya syor anda baca zikir pendinding diri 100x pagi dan 100x petang secara istiqomah supaya mengelakkan diri kita dari diganggu jin yang akan menyebabkan sakit meroyan.

No comments:

Post a Comment